Kraj

Czy Rabobank sprzeda BGŻ?

Piątkowy "Parkiet" doniósł, że wśród chętnych są: ING, BNP Paribas, Credit Agricole i Getin. Wycena to ok. 3 mld zł.

Od marca ub.r. bank prowadzi odnowioną komunikację reklamową nastawioną na poprawę wizerunku marki - bohaterami reklam są sympatyczne animowane wiewiórki.
Dziennik ”Parkiet” w piątkowym wydaniu doniósł, że holenderska grupa Rabobank, do której należy 98 proc. akcji banku BGŻ (Bank Gospodarki Żywnościowej), może wystawić go na sprzedaż. Według informacji dziennika wśród chętnych na zakup mają być: holenderski ING, francuskie BNP Paribas i Credit Agricole i rodzimy Getin Noble Bank. Wszystkie one odmówiły ”Parkietowi” komentarza w tej sprawie.

Cytowany w artykule informator, ”znający kulisy negocjacji”, mówi, że albo do transakcji dojdzie w tym roku, albo wcale.

BGŻ miałby być wyceniany na ok. 3 mld zł. Aktywa banku na koniec I kw. br. wynosiły 40,8 mld zł, w tym 26,2 mld zł stanowiły kredyty i pożyczki. Bank dysponuje siecią ponad 400 oddziałów. Na koniec I kw. prowadził ponad 613,7 tys. rachunków.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FHH6vQwZazwQ%22%7D
Od marca ub.r. bank prowadzi odnowioną komunikację reklamową nastawioną na poprawę wizerunku marki – bohaterami reklam są sympatyczne animowane wiewiórki.

Kreację reklam banku przygotowuje agencja Grandes Kochonos, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative, a za planowanie i zakup mediów digital oraz kreację internetową odpowiada Performics.