Kraj

PepsiCo reklamuje nowe napoje Toma Active

Nowe napoje Toma Active, produkowane przez PepsiCo, wspierane są kampanią w prasie, telewizji oraz materiałami POS i akcjami degustacyjnymi w...

Nowe napoje Toma Active, produkowane przez PepsiCo, wspierane są kampanią w prasie, telewizji oraz materiałami POS i akcjami degustacyjnymi w marketach. Zgodnie ze swoimi wcześniejszymi zapowiedziami (patrz DS “MMP” z 13 lutego br.) koncern PepsiCo inwestuje w rozwój marki Toma, poszerzając jej asortyment o napoje owocowe Toma Active. Napoje te zawierają 50 proc. soku owocowego oraz błonnik ze zbóż. Produkowane są w dwóch wariantach smakowych (pomarańczowo-bananowy i jabłkowo-bananowy) w kartonach o poj. 1 l, z nowym logo marki i szatą graficzną nawiązującą do linii soków i nektarów tej marki. Ich wprowadzenie wspiera kampania reklamowa w mediach – w czerwcu reklamowane są one w prasie konsumenckiej, w magazynach dla kobiet (“Viva!”, “Gala”, “Naj”, “Przyjaciółka”, “Uroda”, “Pani Domu”, “Na żywo”, “Wysokie Obcasy” i “Samo Zdrowie”) oraz w prasie handlowej. W lipcu ruszy kampania telewizyjna – 30-sekundowe spoty emitowane będą m.in. w Polsacie i TV4 – która potrwa do pierwszego tygodnia sierpnia. Kreację, podobnie jak w przypadku poprzedniej kampanii outdoorowej soków Toma (w lutym br.), przygotowała agencja MarcBBDO z Pragi, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Media Direction OMD. Wsparciem są również materiały POS w sklepach – głównym kanałem sprzedaży nowego produktu są sklepy wielkopowierzchniowe (hipermarkety), jego główną grupą docelową są młode, dynamiczne kobiety w wieku 20-39 lat, mieszkające w średnich i dużych miastach o dochodach powyżej średniej krajowej (sugerowana cena detaliczna napoju to 3,79 zł za 1 l). W sieciach handlowych przeprowadzonę będą również degustacje nowych napojów (od połowy czerwca przez 5 tygodni w ponad 110 punktach). Realizację tej akcji zlecono agencji Euro RSCG Dialog. Według Loretty Wasylczuk, brand managera marki Toma, PepsiCo zdecydowało się wejść w niszę produktową – napojów na bazie soku owocowego z dodatkiem błonnika (który wpływa na sylwetkę, wspomagając trawienie), która do tej pory nie została jeszcze zagospodarowana, w odróżnieniu np. od kategorii napojów typu sok plus mleko, w którą weszło w minionym okresie kilku producentów – np. koncern Danone z marką Danao, Agros Nova z marką Frutimil czy Sokpol ze swoim Mitingiem. (MB)