Zagranica

Grupa Aegis kupiła kolejną firmę badawczą, która będzie współpracować z Synovate

Grupa reklamowa Aegis zakupiła trzecią w br. firmę badawczą. W ten sposób chce rozwijać spółkę zajmującą się badaniami - Synovate....

Grupa reklamowa Aegis zakupiła trzecią w br. firmę badawczą. W ten sposób chce rozwijać spółkę zajmującą się badaniami – Synovate. Ostatni nabytek to południowoafrykańska Proactive Insight, lider badań w tym kraju. Podmiot został zakupiony za równowartość 10,1 mln funtów. Na początek Aegis ma zapłacić 3,4 mln funtów. Pozostała suma ma być dopłacona w ciągu 3 lat. Przychody Proactive Insight w roku finansowym zakończonym w lutym 2004 r. wyniosły 6,1 mln funtów. Firma ta ma 300 zespołów badawczych pracujących w biurach w Johannesburgu, Cape Town, Durbanie i Pretorii. Proactive Insight, jedna z trzech największych firm badawczych w RPA, prowadzi badania m.in. dla branży motoryzacyjnej, finansowej i IT. W swoim portfolio ma największe międzynarodowe koncerny. W br. grupa Aegis kupiła za 2,9 mln funtów amerykańską firmę badawczą Symmetrics Marketing i brytyjską The Research Business International za 5,2 mln funtów. (“BrandRepublic”)