Kraj

W ciągu czterech miesięcy ubezpieczyciele wydali na reklamy o 30 proc. więcej

W odróżnieniu od banków firmy ubezpieczeniowe zwiększają nakłady reklamowe.

W piątkowym wydaniu MMP24 pisaliśmy, że według wyliczeń domu mediowego Equinox branża bankowa w pierwszych czterech miesiącach tego roku ograniczyła wydatki reklamowe o 12,7 proc. (do 356 mln zł).

Natomiast firmy ubezpieczeniowe, będące drugim po bankach filarem sektora finansowego, zwiększają swoje inwestycje reklamowe.

Jak podliczył dom mediowy Equinox, firmy ubezpieczeniowe od stycznia do kwie

W ciągu czterech miesięcy ubezpieczyciele wydali na reklamy o 30 proc. więcej
tnia br. wydały na reklamy w mediach ponad 130 mln zł i zwiększyły swoje nakłady reklamowe o jedną trzecią (dane cennikowe, źródło: Kantar Media).

Najmocniej, bo aż dwie trzecie (+29 mln zł) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wzrosły wydatki na ubezpieczenia komunikacyjne.

Największym reklamodawcą w kategorii ubezpieczeń było PZU. Wydatki tego ubezpieczyciela liczone cennikowo wyniosły 26,3 mln zł i były prawie sześciokrotnie wyższe niż w ub.r. Ubiegłoroczny debiutant na rynku ubezpieczeń, czyli Proama, zmniejszył natomiast swoje wydatki w pierwszych miesiącach prawie o połowę, a i tak dało jej to drugą pozycję wśród najhojniejszych reklamowo ubezpieczycieli.

Trzecią pozycję zajmuje Axa Direct, która zwiększyła swój budżet mediowy w tym roku aż o trzy czwarte. Dalsze miejsca zajmują kolejno: 4 Life Direct, Link4 i aktywnie reklamujące się w tym roku ING Życie. Na siódme miejsce wskoczył tegoroczny rynkowy debiutant – Prudential, którego kampania launchowa kosztowała cennikowo 9,7 mln zł.

Ubezpieczyciele 81 proc. swoich budżetów lokują w telewizji, po 5,2 proc. zaś w radiu i kinach, 3 proc. w dziennikach i 3,5 proc. w magazynach.