Kraj

Start nowej kampanii reklamowej NC+ i Canal+

Tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu rozgrywek T-Mobile Ekstraklasy rusza nowa kampania reklamowa Canal+.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FUPV-MajT3eQ%22%7D
W kampanii telewizyjnej wykorzystany zostanie 45-sekundowy spot wizerunkowy, który wraz ze startem rozgrywek poszczególnych lig europejskich będzie prezentowany w kilku różnych odsłonach. Za koncepcję i kreację spotu emitowanego w ponad 50 ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Reżyserem filmu reklamowego jest David Kerr.

Kampanii telewizyjnej będzie towarzyszyć komunikacja w radiu – będzie emitowany spot przypominający o starcie T-Mobile Ekstraklasy i transmisjach telewizyjnych ze wszystkich meczów. Natomiast w okresie 19-27 lipca w prasie codziennej i TV-guide’ach pokażą się layouty nawiązujące do rozpoczęcia rozgrywek ligi polskiej. Równolegle rozpocznie się kampania w internecie – spoty reklamowe będzie można zobaczyć na Onecie, Gazeta.pl i Youtube. Wszystkie media zaplanował dom mediowy ZenithOptimedia Group.

Przypomnijmy, że poprzedni spot promujący ofertę NC+ został skierowany do Biura Etyki Reklamy. Zespół orzekający BER stwierdził, że przekaz jest nieczytelny i może wprowadzać odbiorców w błąd, uznając tym samym, że reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy.

“W sytuacji gdy warstwa dźwiękowa reklamy nie jest tożsama z informacją wyświetlaną na ekranie, mamy do czynienia z wprowadzeniem odbiorców w błąd. (…) Informacje precyzujące zakres oferty powinny być prezentowane na tyle długo, aby pozwalało to konsumentom na zapoznanie się z nimi. W przedmiotowym spocie reklamowym zapis precyzujący ofertę nie był czytelny dla odbiorców z uwagi na wielkość i kolor czcionki oraz prezentowany był zbyt krótko, by dać widzom czas na zapoznanie się z jego treścią” – czytamy w uzasadnieniu uchwały z 27 czerwca br.

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że w tym zakresie reklama wymaga modyfikacji, aby przekaz reklamowy w sposób rzetelny, przejrzysty i czytelny prezentował istotne informacje precyzujące zakres oferty.