W kampanii telewizyjnej wykorzystany zostanie 45-sekundowy spot wizerunkowy, który wraz ze startem rozgrywek poszczególnych lig europejskich będzie prezentowany w kilku różnych odsłonach. Za koncepcję i kreację spotu emitowanego w ponad 50 ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Reżyserem filmu reklamowego jest David Kerr.
Kampanii telewizyjnej będzie towarzyszyć komunikacja w radiu – będzie emitowany spot przypominający o starcie T-Mobile Ekstraklasy i transmisjach telewizyjnych ze wszystkich meczów. Natomiast w okresie 19-27 lipca w prasie codziennej i TV-guide’ach pokażą się layouty nawiązujące do rozpoczęcia rozgrywek ligi polskiej. Równolegle rozpocznie się kampania w internecie – spoty reklamowe będzie można zobaczyć na Onecie, Gazeta.pl i Youtube. Wszystkie media zaplanował dom mediowy ZenithOptimedia Group.
Przypomnijmy, że poprzedni spot promujący ofertę NC+ został skierowany do Biura Etyki Reklamy. Zespół orzekający BER stwierdził, że przekaz jest nieczytelny i może wprowadzać odbiorców w błąd, uznając tym samym, że reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy.
“W sytuacji gdy warstwa dźwiękowa reklamy nie jest tożsama z informacją wyświetlaną na ekranie, mamy do czynienia z wprowadzeniem odbiorców w błąd. (…) Informacje precyzujące zakres oferty powinny być prezentowane na tyle długo, aby pozwalało to konsumentom na zapoznanie się z nimi. W przedmiotowym spocie reklamowym zapis precyzujący ofertę nie był czytelny dla odbiorców z uwagi na wielkość i kolor czcionki oraz prezentowany był zbyt krótko, by dać widzom czas na zapoznanie się z jego treścią” – czytamy w uzasadnieniu uchwały z 27 czerwca br.
Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że w tym zakresie reklama wymaga modyfikacji, aby przekaz reklamowy w sposób rzetelny, przejrzysty i czytelny prezentował istotne informacje precyzujące zakres oferty.