Największa w kraju firma telekomunikacyjna Telekomunikacja Polska SA w II kwartale br. osiągnęła 3,3 mld zł przychodów. Były one o 9,9 proc. niższe od osiągniętych w analogicznym okresie ub.r.
Zysk netto zmalał z 255 do 76 mln zł, czyli o 70 proc.
Na koniec II kw. TP SA, posługująca się marką Orange Polska, miała 14,95 mln klientów telefonii komórkowej (przyrost bazy o 1,3 proc. w ciągu roku), z których 6,9 mln stanowili abonenci (postpaid), a 7,98 mln użytkownicy telefonów na kartę (prepaid).
W ciągu roku o 8 proc. zmalała liczba linii telefonii stacjonarnej obsługiwanych przez TP – z 5,32 do 4,89 mln. Zmalała również o 1,2 proc. liczba osób korzystających z szerokopasmowego internetu – na koniec czerwca wyniosła ona 2,31 mln.
O 3,2 proc. wzrosła natomiast w ciągu roku liczba klientów odbierających telewizję za pośrednictwem łączy TP – do 699 tys.