Zagranica

Skandal z udziałem Royal Canin - marki koncernu Mars

Marka Royal Canin, producent karmy dla zwierząt, sponsorowała brutalne walki psów z niedźwiedziami na Ukrainie.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FuN6a8PR-jZg%22%7D
Karma dla psów Royal Canin z portfolio Mars sponsorowała nielegalny bear-baiting na Ukrainie polegający na użyciu prawie bezbronnego niedźwiedzia jako przynęty dla psów walczących o tytuł “najbardziej agresywnego”.

Bear-bating jest nielegalnym konkursem, w którym biorą udział psy myśliwskie. Psy dostają punkty za najbardziej agresywne atakowanie młodego niedźwiedzia, który jest przywiązany łańcuchem do drzewa. Dodatkowo niedźwiedź ma kontrolowane ruchy przez trzech mężczyzn zaganiających zwierzę do rogu. Walka trwa do momentu utraty sił przez niedźwiedzia. Jak podaje organizacja Four Paws chroniąca prawa zwierząt, walki odbywają się cztery do sześciu razy w roku w specjalnych obozach szkoleniowych dla psów myśliwskich na Ukrainie.

Dopiero po tym, jak sponsoring Royal Canin wyszedł na jaw i wywołał burzę wśród organizacji chroniących prawa zwierząt, marka wydała oficjalne oświadczenie na swojej stronie. Royal Canin przeprasza za swoje powiązania z bear-bating na Ukrainie. Tłumaczy, że nie wiedziała, w jakiej formie przeprowadzane są walki. Podkreśla także, że “szacunek i humanitarne traktowanie zwierząt leży firmie głęboko na sercu”.

Marka Royal Canin należy do grupy marek firmy Mars, produkującej też Whiskas i Pedigree.

(wsp. Maciej Florek)