M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Format wideo popularny w Polsce

Maciej Florek | 30 lipca 2013, 06:00

Przed nami znalazła się tylko Ukraina - wynika z danych Gemiusa.

Największy udział emisji kampanii wykorzystujących formaty wideo odnotowano w drugim półroczu 2012 roku na Ukrainie (75 proc.), w Polsce (26 proc.) oraz Czechach (25 proc.) – wynika z badania Gemiusa dotyczącego działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej. W granicach średniej dla tego regionu uplasowały się także takie kraje, jak: Litwa, Słowacja oraz Węgry.

Niższy udział kreacji wideo w kampaniach realizowanych w analizowanym okresie zaobserwowano z kolei w Rumunii, Chorwacji oraz Bułgarii. Najrzadziej po ten format sięgali natomiast reklamodawcy z Serbii, Słowenii oraz Łotwy.

Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej, obejmującego 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W zestawieniu uwzględniono dane za drugie półrocze 2012 rok.

Raport AdMonitor przygotowywany jest w cyklach półrocznych od 2011 roku. W tym wydaniu po raz pierwszy zaprezentowano wyniki dla Ukrainy oraz Słowenii.

Czytaj więcej na temat: