M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kompania Piwowarska notuje 14-proc. spadki sprzedaży

Maciej Burlikowski | 30 lipca 2013, 06:00

To efekt zarówno wysokiej bazy porównawczej z ub.r., jak i wzrostu presji cenowej na rynku.

Południowoafrykański koncern piwowarski SABMiller, właściciel największego w Polsce producenta piwa – Kompanii Piwowarskiej (m.in. marki Tyskie, Żubr, Lech), podał, że w II kwartale br. sprzedaż KP spadła ilościowo o 14 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

To m.in. efekt wysokiej bazy porównawczej. W ub.r. handlowcy na potęgę zapełniali półki i magazyny, licząc na piwne eldorado podczas czerwcowych finałów Euro 2012, które odbywały się w Polsce i na Ukrainie. Liczyła na to cała branża, bo w I poł. ub.r. sprzedaż piwa wzrosła o 10 proc. Oczekiwany wzrost sprzedaży jednak nie nastąpił i już w ciągu lata stało się jasne, że nagromadzone na Euro zapasy były zbyt wysokie, w związku z czym wyprzedawano je de facto w drugiej połowie roku. Na to nałożył się spadek optymizmu konsumenckiego, największy od początku globalnego kryzysu finansowego w 2008 r. W II połowie roku branża zanotowała spadki.

Drugim powodem spadku sprzedaży KP w minionym kwartale, jak wyjaśnia SABMiller w swoim raporcie, jest fakt, że w pierwszych miesiącach handlowcy robili zapasy piwa przed podwyżką cen w marcu, jak również wciąż rosnąca presja cenowa na rynku (rosnąca konkurencja tańszych marek). 

Grupa Żywiec, drugi po KP producent piwa, opublikuje swoje wyniki za II kw. br. 21 sierpnia br.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,