Kraj

Kwas chlebowy Van Pura będzie reklamowany w TV

Będzie to pierwszy tego typu produkt reklamowany w telewizji. Firma wybiera właśnie agencję, która przygotuje spoty. Kampania ruszy we wrześniu.




Kwas chlebowy Van Pura będzie reklamowany w TV
Firma piwowarska Van Pur, producent takich marek jak Van Pur, Karpackie czy Brok i właściciel Browarów Regionalnych “Łomża”, producenta piwa marki Łomża, po wprowadzeniu podpiwku Jędrzej (patrz MMP24 z 27 marca br.) postanowiła mocniej zaistnieć na rynku napojów gazowanych.

Wprowadzi na rynek Razowy Kwas Chlebowy. To naturalny napój gazowany, przygotowany na bazie zbóż z dodatkiem naturalnych soków owocowych. Będzie dostępny w 1,5-litrowych butelkach PET, których znakiem rozpoznawczym jest wytłoczenie w kształcie kłosa nawiązujące do zbożowego pochodzenia produktu. Opakowania zaprojektowała agencja Touch Ideas – ta sama, z którą Van Pur współpracował przy projekcie wspomnianego podpiwku.

– W ostatnich latach kwasy chlebowe miały marginalne znaczenie na półkach z napojami. Wyjątkiem jest region Podlasia, gdzie napoje o smaku kwasu chlebowego stanowią podstawowe źródło orzeźwienia dla całej rodziny i z powodzeniem konkurują z innymi napojami gazowanymi – mówi Anna Glina, brand manager w Van Pur Sp. z o.o. – Razowy kwas chlebowy jest szansą na przywrócenie temu unikatowemu, słodowemu napojowi jego dawnej popularności i zasłużonej mocnej ogólnopolskiej pozycji. Jednocześnie mamy nadzieję, że nasz produkt stanie się motorem do zmiany niezdrowych przyzwyczajeń napojowych Polaków.

Jedyną marką, którą Van Pur reklamuje w telewizji, jest piwo Łomża. W ub.r. producent wydał na reklamy 23,2 mln zł, o dwie trzecie więcej niż w 2011 r. (wydatki cennikowe; źródło: Kantar Media).

Wejście na rynek Razowego Kwasu Chlebowego będzie wspierać rozpoczynająca się we wrześniu br. silna kampania reklamowa w prasie i telewizji, product placement w najpopularniejszych serialach i programach kulinarnych oraz działania PR. Oprócz wsparcia w mediach odbędą się degustacje oraz samplingi prowadzone na szeroką skalę zarówno w plenerze, jak i w sklepach w całej Polsce. Key visual opracowała agencja Human Ad.

30-sekundowe spoty będą emitowane głównie W TVN i Polsacie. Reklamy pojawią się także w internecie i prasie kobiecej oraz handlowej. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaCom. Wysokości budżetu mediowego tej kampanii nie ujawniono.

Kreację spotu reklamowego przygotuje agencja, którą firma wybierze w prowadzonym właśnie przetargu. Nazw agencji biorących w nim udział ani ich liczby nie udało się ustalić.