Rusza kampania Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, którą od strony kreatywnej przygotowała agencja Ogilvy & Mather Advertising. Nie jest to pierwsza akcja stowarzyszenia, którą wspiera Ogilvy.
”Powrót do szkoły” ma pomóc w zebraniu pieniędzy na wyprawki do szkoły dla dzieci znajdujących się pod opieką Wiosek SOS. Kampania prowadzona jest pod hasłem “Dzieci, które wstydzą się biedy, wolałyby zniknąć”. Spoty reklamowe ukażą się w TVP i TVN oraz w kinach Cinema City. Akcja obejmie też prasę, radio i internet.
Wsparcie finansowe akcji odbywa się za pomocą serwisu SMS, dlatego do kampanii przyłączyli się operatorzy Orange, T-Mobile Polska, Play i Plus.
SOS Wioski dziecięce to forma opieki zastępczej, która ma wyeliminować w Polsce domy dziecka. Idea opiera się na tworzeniu rodzin mieszkających na wspólnym terenie. Rodziny składają się z osieroconych dzieci i “rodziców” lub “mam”, którzy dobrowolnie zechcą podjąć się wychowania grupy dzieci. Polski oddział należy do Stowarzyszenia SOS Kinderdorf International działającego w 132 krajach.