Zagranica

Adidasowi gorzej wiedzie się Europie

Sponsor olimpijski zanotował spadki o 11 proc. w pierwszej połowie roku.

Adidas, globalna marka sportowa i sponsor olimpijski, odnotował 11-proc. spadek przychodów w Europie Zachodniej w pierwszej połowie 2013 r. Analitycy komentują, że to wynik osłabienia środowiska handlowego.
Przychody grupy spadły z 2,09 mld euro w pierwszym półroczu 2012 r. do 1,9 mld euro w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 r. Wzrosły za to przychody ze sprzedaży na rynkach Chin i Ameryki Łacińskiej.

Adidas twierdzi, że spadek przychodów spowodowany jest dużym wzrostem obrotu w pierwszej połowie ubiegłego roku ze względu na pełne zaangażowanie w Euro 2012 oraz igrzyska olimpijskie w Londynie. W rezultacie Adidas musiał zweryfikować swoje prognozy sprzedaży, bo założone wyniki będą z pewnością trudne do osiągnięcia.

W II kwartale wzrosły za to wyniki sprzedaży należącego do Adidasa Reeboka o 11 proc.

(Marketing Magazine)