Kiedy legendarny inwestor Warren Buffett przekroczył próg wirtualnej społeczności i pojawił się w maju br. w serwisie Twitter, po 30 minutach miał już 30 tys. fanów. Do tej pory uzbierał ich pół miliona, jednak przypadek Buffeta odbiega od norm CEO, jeśli chodzi o ich zaangażowanie w social media.
Z raportu Domo i CEO.com wynika, że spośród 500 liderów największych przedsiębiorstw w USA tylko 28 ma konto na Twitterze, z czego 19 proc. go faktycznie używa. Marissa Mayer (prezes Yahoo!), Buffet czy Rupert Murdoch to jedni z nielicznych CEO angażujących się w wirtualne życie social mediów.
Brak aktywności prezesów nie ogranicza się tylko do Twittera. Według raportu 68 proc. z nich nie ma profilu w żadnym portalu społecznościowych, tj. Facebook, Linkedln, Twitter czy Google Plus. Jeśli CEO już używają social mediów, to najbardziej komfortowy jest dla nich LinkedIn. Liczba prezesów używająca tego portalu wzrosła też w ciągu roku o 8,5 proc.
(Quartz)