Kraj

Łódzki teatr bedzie miał własne piwo

Teatr Nowy w Łodzi będzie promował swoje spektakle własną marką chmielowego napoju.

Jak poinformował wczoraj “Dziennik Łódzki”, Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi stworzy własne piwo. Decyzja została podjęta w celach promocyjnych: produkt ma wspierać Teatr i kolejne spektakle.
Kolejne warianty piwa będą odnosić się do tytułów spektaklów z afisza. Jako pierwsze warzone będzie piwo, odwołujące się do spektaklu “Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata”. To opowieść o życiu króla łódzkiego przestępczego półświatka. Limitowane serie teatralnych piw będą powstawać wraz z poszerzeniem repertuaru.

Teatr ma w planach zabieranie produktów również na festiwale teatralne, na których gości. Reszta będzie sprzedawana do łódzkich pubów i klubokawiarni, które współpracują z Teatrem.

W planach jest produkcja tysiąca litrów Kokolobo, czyli dwóch tysięcy butelek. To minimalna ilość, jaką można zamówić na zasadzie browaru kontraktowego (wynajmując już istniejący zakład produkcyjny). Teatr będzie współpracował z łódzkim browarem Piwoteka (ma w dorobku dwa “autorskie” piwa – m.in. “Miedzianą dziewicę”, stout, który leżakuje i czeka na transport do Łodzi.

Kokolobolo ma być piwem typu weizenbock z bananowo-goździkowym aromatem. Piwo będzie dostępne na rynku pod koniec października.

Projekt etykiety do Kokolobolo powstanie w Teatrze Nowym, który nie zamierza poprzestać na tym piwie.

Z myślą o trwającym Roku Tuwima przygotowane zostanie piwo o kwiatowych aromatach – to nawiązanie do poematu Juliana Tuwima “Kwiaty polskie”. Niebawem rozpoczną się prace nad recepturą.