Kraj

Reklama w internecie nadal notuje wzrost

Według badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC wydatki na reklamę online w Polsce w I kwartale 2013 roku wyniosły 546 mln zł.

Nadal dynamicznie rosną wydatki na reklamę wideo online, dzięki czemu reklama graficzna jest obecnie liderem dynamiki, a branża reklamy cyfrowej w Polsce nadal notuje wzrost. Pierwszy kwartał 2013 roku zakończył się wartością 546,1 mln zł, co przekłada się na indeks r./r. na poziomie 9,6 proc. Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, wszystkie formaty zanotowały wzrosty. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna, która pozyskała 41 proc. udziału, czyli 2 pkt proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Reklama graficzna zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online, a także popularności social mediów.

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM) z 36-proc. udziałem w torcie. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: ogłoszenia (16 proc.) oraz e-mail (6 proc.). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która osiągnęła ponaddwukrotną wartość w stosunku do porównywalnego okresu ub.r.

Tagi