Kraj

Przychody Cyfrowego Polsatu w II kw. wzrosły o 3 proc.

Liczba abonentów platformy satelitarnej już nie rośnie, ale dzięki dodatkowym usługom rosną przychody. Spadek przychodów Telewizji Polsat wyższy niż całego rynku.

Baza abonentów Cyfrowego Polsatu (CP), największej w kraju platformy telewizji satelitarnej, już od kilku kwartałów nie rośnie, utrzymując się na poziomie ok. 3,55 mln. Operator skutecznie sprzedaje jednak usługi dodatkowe takie jak np. multiroom. W ciągu roku liczba jej użytkowników prawie się podwoiła (z 287 do 572 tys.), zwiększyła się także liczba abonentów z dostępem do internetu (z 99 do 187 tys. w ciągu roku). Operator efektywnie nakłania także swoich klientów do przechodzenia na wyższe pakiety, dzięki czemu rośnie ARPU (przychód od pojedynczego abonenta). Przychody od klientów indywidualnych, które stanowią 61 proc. w całości przychodów CP, wzrosły w minionym kwartale o 6 proc. r./r. (do 452 mln zł).

Druga “noga” CP, czyli biznes telewizyjny (Telewizja Polsat), cierpi na skutek kryzysu na rynku reklamy. Według wyliczeń domu mediowego Starlink wydatki na reklamę telewizyjną (spoty reklamowe i sponsoring) w I połowie br. spadły o 6,5 proc. (do 1,76 mld zł). W tym czasie przychody reklamowe Telewizji Polsat (wszystkich kanałów) spadły o 7,6 proc. (do 407 mln zł). W samym II kwartale rynek spadł o 5,4 proc. (do 987 mln zł), a przychody reklamowe Telewizji Polsat – o 5 proc. (do 224 mln zł).

CP podał także, że internetowego serwisu (i aplikacji) wideotelewizyjnego Ipla w pierwszym półroczu br. używało 3,8 mln użytkowników średnio w miesiącu. Większość (2,5 mln) oglądało materiały na komputerach, ale też spora liczba (1,3 mln) używa aplikacji na urządzenia mobilne, Smart TV, dekodery i konsole do gier.