Kraj

Aflofarm zdetronizował w wakacje Unilevera

Raport Nielsena pokazuje, że w tym roku największym telewizyjnym reklamodawcą w lipcu i sierpniu był Aflofarm. Udziały wielkiej czwórki telewizyjnej w sprzedaży czasu reklamowego spadły poniżej 50 proc.

Największym tegorocznym telewizyjnym reklamodawcą w wakacje był Aflofarm, wynika z danych Nielsena. Wydał on 143 mln zł na reklamę w lipcu i sierpniu, rok wcześniej – 96,7 mln zł. Na drugiej pozycji znalazł się Unilever, który tym razem zmniejszył swoje wydatki z 117 mln zł do 103,8 mln zł. Top trójkę zamyka Procter & Gamble z wydatkami na poziomie 73,4 mln zł (93,2 mln zł rok wcześniej). W pierwszej 10 znalazły się także: Reckitt Benckiser, Kompania Piwowarska, PepsiCo, Henkel Polska, Ferrero, T-Mobile i Danone. Według analiz Atmedia, na podstawie Nielsena,  udział czterech największych stacji w sprzedawanych kontaktach z reklamą spadł poniżej 50 proc. Największe wzrosty notują nowe stacje naziemne, które w ocenie przedstawicieli Atmediów dzięki zasięgowi naziemnemu mogą skutecznie zastępować dużą czwórkę w budowaniu zasięgu kampanii reklamowych.

W okresie wakacyjnym Polacy oglądali dłużej telewizję – 3 godz. i 30 min i 13 sek. (rok wcześniej 3 godz. 37 min i 28 sek.). W grupie komercyjnej największe udziały w widowni miał Polsat – 13,05 proc. (14,35 proc. rok wcześniej), a następnie TVN – 11,33 proc. Wśród najchętniej oglądanych programów znalazły się m.in. mecze: Legia Warszawa – Steaua Bukareszt oraz FC Barcelona – Lechia Gdańsk.