Kraj

Sfinks Polska chce podbić mniejsze miasta

Sieć decyduje się wprowadzić specjalną ofertę franczyzową, atrakcyjną dla mniejszych miejscowości.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić nową ofertę franczyzową dla osób z mniejszych miejscowości. Jak przekonuje firma, oferta ma umożliwić zainteresowanym uruchomienie nowej restauracji lub przekształcenie działającego lokalu w restaurację Sphinx po znacznie niższych kosztach.

Spółka zapowiada, że jeszcze we wrześniu rozpocznie proces zmian w restauracjach Wook. Na ten rok zaplanowała otwarcie co najmniej pięciu restauracji. Firma zapewnia, że dotychczasowy rozwój sieci i inne zmiany w grupie przełożyły się na dalszy wzrost rentowności biznesu – EBITDA sieci za I półrocze 2013 r. wyniosła 10,8 mln zł, co oznacza wzrost o 20 proc. w skali rok do roku. Grupa Sfinks Polska w tym samym okresie poprawiła wynik operacyjny o ponad 6,17 mln zł i osiągnęła zysk na tym poziomie w wysokości 608 tys. zł.

W nowym modelu franczyzowym wstępna opłata została obniżona o 200 tys. zł (z 500-650 tys. zł do 300-450 tys. zł). Koszt ten dotyczy otwarcia nowego lokalu. W przypadku przekształcania już istniejącego punktu w restaurację Sphinx franczyzobiorca poniesie wyłącznie koszty dostosowania.