Kraj

Podravka z mocnym uderzeniem w mediach

Firma rozbudowuje portfolio Vegety i będzie mocno zaznaczała swoją obecność w mediach.

Podravka z mocnym uderzeniem w mediach
Firma Podravka, chorwacki producent przypraw uniwersalnych, której flagowym produktem jest Vegeta, wraca do mediów z mocnym uderzeniem marketingowym. Nowa strategia zakłada intensywny rozwój flagowej marki Vegeta i wzbogacenie linii Vegeta Natur W Smak. Swoje komunikaty marketingowe firma będzie opierać na kuchni śródziemnomorskiej i tradycyjnej, a także rodzinnym gotowaniu.

Od września oferta firmy została poszerzona o pięć nowych wariantów 100-gramowej Vegety: Vegetę pikantną, Vegetę o smaku Kurczaka, Vegetę z Koperkiem, Vegetę Śródziemnomorską i Azjatycką.

Poszerzona została także linia przypraw Vegeta Natur W Smak w opakowaniach o pojemności 20 g. Jak zapewnia producent, linia tych przypraw nie zawiera konserwantów, sztucznych składników i dodatków. 
Firmie zależy na wzmocnieniu komunikacji opartej na smakowych i uniwersalnych walorach produktów. Jednym z celów działań jest osiągnięcie pozycji lidera w kategorii przypraw.

Wprowadzenie nowych produktów na rynek wsparte zostanie kampanią reklamową w telewizji, emitowaną w okresie od września do grudnia br. Pierwsze odsłony spotów 15- i 30-sekundowych wystartują już 24 września. Kampania potrwa do 7 grudnia. Spoty będą prezentowane również w wersji z tag-onem, który będzie informował o nowościach w linii uniwersalnych przypraw pod brandem Vegety. W ramach kampanii OOH wykorzystanych zostanie 348 nośników w największych miastach w Polsce. Kampania będzie miała odsłony w prasie kobiecej i specjalistycznej, przy wykorzystaniu ok. 170 tys. torebek samplingowych. Firma zdecydowała się również na intensywne działania w sieciach handlowych.

Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Walk. Media na potrzeby kampanii kupuje Starcom.

Jak przekonują przedstawiciele firmy, Vegeta ma 29-proc. udział wartościowy w krajowym rynku przypraw, a wraz z przejętym brandem Warzywko – 34 proc. Przy 1-proc. wzroście rynku w ubiegłym roku Vegeta zanotowała 17-proc. wzrost udziałów.