Kraj

Marka Optimus wraca do gry

Projekt spółki AB SA, która dokonała zakupu brandu, zakłada zbudowanie sieci franczyzowej dla małych i średnich integratorów IT.

Spółka AB SA dokonała zakupu praw do marki Optimus, powołując do życia Optimus Sp. z o.o. Wartość transakcji pozostaje tajemnicą handlową.

Projekt wrocławskiej firmy zakłada zbudowanie sieci franczyzowej dla małych i średnich integratorów IT. Ponadto pod marką Optimus znajdzie się oferta produktów: m.in. serwery, komputery osobiste i przemysłowe oraz systemy digital signage.

Model biznesowy Optimus ma pozwolić małym i średnim integratorom na zwiększenie udziału w rynku przetargów i projektów informatycznych, które do tej pory były dla nich niedostępne – m.in. w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia, służbach mundurowych i przedsiębiorstw.

W ramach współpracy franczyzowej partnerzy Optimusa będą mogli oni liczyć na wsparcie finansowe, m.in. pożyczki na realizację projektów informatycznych czy leasing całości projektu, a także specjalne warunki handlowe, ubezpieczeniowe oraz usługi logistyczne. Otrzymają również wsparcie w działaniach informacyjnych i marketingowych skierowanych do klientów końcowych.

Spółka Optimus została założona przez Romana Kluskę w latach 90. – szybko stała się czołowym producentem komputerów w Polsce.