Kraj

Łódź promuje czy kreuje?

Miasto dostało szansę na dodatkową promocję, która podkreśla znaczenie Łodzi jako polskiej stolicy mody. Na modę nie ma jednak miejsca w nowej strategii łódzkiego urzędu marszałkowskiego, które jest w trakcie przeprowadzania odmiennego "rebrandingu".

Łódź promuje czy kreuje?
Grupa ATM, która jest producentem programu “Projektanci na start”, wyszła z inicjatywą współpracy z Biurem Promocji Miasta Łódź. W Łodzi prowadzone były castingi do programu, a także nagrywane są zdjęcia do dalszych odcinków.

Modowy talent show rusza od października w stacji Fox Life, a jego odcinki zostaną wyemitowane także w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jak podkreślają pracownicy biura promocji, program wpisuje się w strategię marki Łódź. Miasto stawia na powiązania ze światem mody i chce być postrzegane jako polska stolica mody ze względu na swoje korzenie. Urząd Miasta przekazał na ten cel dofinansowanie o wartości 50 tys. zł.

Z kolei promocję Łodzi jako miasta twórczych i kreatywnych ludzi (w tym także projektantów) rozpoczęła agencja K2, która realizowała od października 2012 r. kampanię “Łódź kreuje” na zlecenie biura promocji, turystyki i współpracy z zagranicą w departamencie prezydenta w Urzędzie Miasta Łodzi. Wydział promocji w departamencie promocji i współpracy zagranicznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego jest w trakcie przeprowadzania rebrandingu marki “Łódzkie”, który ma niewiele wspólnego ze światem mody, a więcej z inwestycjami i projektami. Ideą ma być “Pionier rozwiązań, które czynią życie przyjemniejszym, łatwiejszym i prostszym”, a wizją marki – “Nowa ziemia obiecana dla kreatorów myślenia projektowego”.

Rebranding jest wynikiem informacji uzyskanych na podstawie badań przeprowadzonych przez konsorcjum firm Synergia w okresie od maja do sierpnia 2012 r. Z badań wynikało, że województwo łódzkie musi ponownie redefiniować wartości marki “Łódzkie” oraz określić kategorie biznesowe, w których marka będzie miała szansę zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną.

W związku z rebrandingiem planowane są działania promocyjne. Na razie nie zostały wybrane żadna agencja ani dom mediowy, które odpowiadałyby za całościową strategię marki. Województwo ruszyło natomiast z ofensywą w Facebooku. Od sierpnia profil województwa już z nowym hasłem “Łódzkie promuje” zwiększył aktywność. Za działania w Facebooku odpowiada agencja Publicon.