Zagranica

Mobilny biznes Facebooka coraz bardziej dochodowy

W br. już 41 proc. przychodów Facebooka z reklam pochodzi z platform mobilnych.

Facebook, realizując strategię “mobile first”, zaprezentował najnowsze wyniki dotyczące liczby użytkowników i rozwiązań reklamowych poza desktopem. W II kwartale br. Facebook globalnie miał 1,15 mld aktywnych użytkowników w skali miesiąca, 819 mln mobilnych aktywnych użytkowników miesięcznie, a 219 mln stanowili użytkownicy wyłącznie mobilni.

Dwa lata temu mobilny Facebook nie generował żadnych przychodów. Natomiast w 2013 r. już 41 proc. przychodów z reklam pochodzi z platform mobilnych. Jak przekazali przedstawiciele polskiego biura sprzedażowego tego serwisu, konkretne dane dotyczące Polski nie są jeszcze dostępne, jednak ma się to zmienić w ciągu kilku nadchodzących miesięcy.

Jak wynika z przedstawionych badań desktopowi użytkownicy korzystający z Facebooka spędzają średnio w serwisie 320 min miesięcznie. Mobilni zaś – 785 minut.

(Dane globalne)