Zagranica

Wieden & Kennedy traci Schweppesa

Coca-Cola przenosi obsługę kreatywną marki w regionie Wielkiej Brytanii do Publicis London.

Należąca do koncernu Coca-Cola marka Schweppes nie będzie już obsługiwana na angielskim rynku przez Wieden & Kennedy. Agencja, która w styczniu 2012 r. wygrała budżet marki (planowany wtedy na 4 mln funtów), traci klienta.

Nową agencją, która zajmie się obsługą kreatywną marki, będzie Publicis London. Zmiana została dokonana bez formalnego przetargu, a działania zostały podjęte na początku tego roku. Publicis już pracuje nad kampanią Schweppesa, która będzie pierwszą od czasów przeprowadzonej w 2010 roku kampanii pod hasłem “At the end of the day, there’s always a Schweppes”.

Według danych Nielsena marka Schweppes wydała 936 tys. funtów na media w Wielkiej Brytanii za rok do września 2012 roku. Wieden & Kennedy na razie kontynuuje współpracę z Coca-Colą w obsłudze innych marek, m.in. Powerade’a.

(Brand Republic)