Zagranica

Facebook ulepsza reklamy mobile

Reklamodawcy mają szansę na zwiększenie zainteresowania użytkowników aplikacjami mobilnymi ściąganymi z Facebooka.

Facebook wprowadził nowy format reklam mobile, które mają być skierowane zwłaszcza do użytkowników, którzy zainstalowali aplikacje na swoich telefonach, ale przestali ich używać.

Z badania Mobile Measurement Partners wynika, że 66 proc. użytkowników aplikacji mobilnych otwiera aplikację od 1 do 10 razy po jej zainstalowaniu. W związku z tym Facebook ogłosił ulepszenie swoich mobilnych aplikacji w celu większego zaangażowania użytkowników.

W nowym formacie reklam reklamodawcy mogą angażować użytkowników na wiele sposobów. Mogą być kierowani bezpośrednio do określonych funkcji, treści czy promocji w ramach aplikacji. Facebook utworzył specjalne komunikaty w ramach typu “call to action” – standardowe takie jak “Open Link”, “Use App”, a także bardziej sprecyzowane, jak “Shop Now”, “Play Game”, “Book Now”, “Listen Now” czy “Watch Video”.

(Marketing Week)