Marka Absolut z portfolio Pernod Ricard realizuje kolejną serię działań performatywnych związanych ze sztuką. Po zeszłorocznej akcji – wyprodukowaniu czterech milionów limitowanych butelek – w tym roku proponuje jeszcze inną odsłonę tej akcji: każda z czterech milionów butelek wódki jest zaprojektowana indywidualnie i żadna z nich się nie powtarza. Dzieje się tak za sprawą kropli kobaltu dodawanego do szkła, które w każdym przypadku rozchodzi się po strukturze szkła inaczej, tworząc tym samym inny wzór. Efekt osiągnięty jest dzięki wykorzystaniu specjalnej technologii stygnącego szkła.
W Wielkiej Brytanii pierwsze butelki konsumenci mogą kupić już od początku października.
Projekt szybko zwrócił uwagę przedstawicieli świata mody i designu, a także artystów. Nowojorski projektant Kitty Joseph stworzył trzyczęściowy kostium, zaznaczył na nim kobaltowe wzory, a do jego zaprezentowania zaprosił artystkę i wokalistkę Njenę Reddd Foxxx.
(Popsop)