Zagranica

Instagram stawia na reklamę

Facebook chce w końcu zarabiać na Instagramie.

Należący do Facebooka Instagram poinformował, że wkrótce rozwinie specjalny format reklamowy z wykorzystaniem zdjęć w wysokiej jakości, a także z ofertą reklamami wideo. Celem Instagramu jest uczynienie emitowanych reklam bardziej naturalnymi i spójnymi z filozofią aplikacji.

Instagram stworzy również użytkownikom możliwość ukrycia reklam, które im nie przypadną do gustu, podobnie jak to ma miejsce wśród reklam w Facebooku.

Format reklamowy będzie dostępny w USA już niebawem i będą w nim eksponowane pojedyncze marki.
Instagram został wprowadzony w 2010 r. początkowo jako aplikacja na iPhone’a, od tamtego czasu wdrożony również na systemie Android. Obecnie ma ponad 150 mln użytkowników na całym świecie.

Szacuje się, że reklamodawcy wydadzą ok. 9,52 mld dol. na reklamy w sieciach społecznościowych w br.

(Marketing Week)