Kraj

Paweł Tyszkiewicz prezesem Instytutu Badań Outdooru

Instytut jest odpowiedzialny za realizację i wdrożenie projektu badań efektywności reklamy zewnętrznej na polskim rynku.

Firmy AMS SA, Clear Channel Poland Sp. z o.o. i Ströer Polska Sp. z o.o. założyły 
Instytut Badań Outdooru IBO Sp. z o.o. (IBO).

Instytut jest odpowiedzialny za realizację i wdrożenie projektu badań efektywności reklamy zewnętrznej na polskim rynku. Stanowisko prezesa spółki obejmie Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Tyszkiewicz będzie łączył zarządzanie IBO z obowiązkami wynikającymi z pełnienia funkcji w SAR.
 
Instytut Badań Outdooru IBO Sp. z o.o. powstał na podstawie zgody wydanej 14 stycznia 2013 r. przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt badawczy realizowany będzie we współpracy z czołowymi instytutami badawczymi mającymi doświadczenie zarówno krajowe, jak i zagraniczne w tego typu przedsięwzięciach.
 
Dla zapewnienia szerokiego udziału reklamodawców w projekcie podpisany został list intencyjny o współpracy IBO ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR jako największym reprezentantem branży mediowej w Polsce. Współpraca dotyczyć będzie konsultowania i wdrażania wyników badań reklamy zewnętrznej.
 
Wybrana metodologia badania oparta jest na licencyjnym, brytyjskim systemie Route 2013 (następca badania Postar) z wykorzystaniem technologii GPS. Pierwszy etap badania – Travel Survey – rozpocznie się jeszcze w br.  W najbliższych tygodniach IBO przedstawi założenia i harmonogram realizacja badania.