Zagranica

Amerykanie i Azjaci ściągają najwięcej mobilnych aplikacji

Ponad 33 proc. aplikacji ściąganych na telefon pochodzi z USA, a oprócz tego w pierwszej piątce znalazły się wyłącznie kraje azjatyckie.

Według danych singapurskiej agencji mobile InMobi 60 proc. ściąganych aplikacji mobilnych na całym świecie pochodzi z pięciu krajów – USA (33,8 proc.), Indii (9,5 proc.), Japonii (9,1 proc.), Chin (7,7 proc.) i Indonezji (4,6 proc.).

Dane InMobi pochodzą z analizy tysięcy globalnych kampanii reklamowych opartych na aplikacjach, które agencja prowadziła w II kwartale 2013 roku. Jak mówi Shrikant Latkar, wiceprezes globalnego marketingu w InMobi, raport dostarcza także unikatowych danych o trendach. Stwierdza np., że app stores, mobilne strony internetowe i rekomendacje od przyjaciół i rodziny to trzy najlepsze sposoby, aby dotrzeć do potencjalnych użytkowników aplikacji. Sugeruje również, że przewaga USA i krajów azjatyckich w rankingu to wynik stosunkowo niskiej ceny aplikacji w tych krajach. Na przykład w Wielkiej Brytanii aplikacje są o 74 proc. droższe niż w USA.

(M&M Global)