Kraj

ZPR tworzą nowego brokera telewizyjnego

IDMnet przejmie obsługę wszystkich kanałów grupy. Chce także pozyskiwać inne podmioty.

Grupa ZPR zdecydowała, że Internetowy Dom Mediowy Net poszerzy zakres swojej działalności i od 1 stycznia 2014 roku zajmie się obsługą reklamową stacji telewizyjnych. Początkowo mają to być kanały muzyczne Eska TV i Polo TV. Będzie także odpowiadać za sprzedaż reklam w kanale Fokus TV, który w przyszłym roku rozpocznie nadawanie w ramach MUX 1.

IDMnet na początku przyszłego roku przejmie obsługę reklamową stacji telewizyjnych ZPR od Atmediów, dotychczasowego brokera. Komentując tę decyzję, Marcin Boroszko, CEO Atmedia Group, stwierdził, że jest to zaskakująca, ale śmiała decyzja. – Niestety, osłabia rynek kanałów tematycznych, co jest na rękę dążącym do duopolu reklamowego największym nadawcom komercyjnym – dodaje.

Jak mówi Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR, uzyskanie koncesji na nadawanie Fokus TV było momentem decydującym w uniezależnieniu się od Atmediów. Grupa chce także wykorzystywać swoje aktywa internetowe, radiowe i prasowe, oferując rozwiązania pakietowe. Za działalność brokera telewizyjnego będzie odpowiadał Konrad Łaski, wiceprezes IDMnet i Time (również część holdingu ZPR). Obecnie IDMnet jest na etapie kompletowania zespołu sprzedażowego oraz wdrażania systemu do optymalizacji i planowania kampanii TV, który będzie oparty na systemie stosowanym w stacjach radiowych wchodzących w skład Time. System ma być gotowy na początku grudnia br.

W przyszłym roku IDMnet ma zamiar współpracować także z innymi kanałami telewizyjnymi. Jak twierdzą przedstawiciele ZPR-ów, negocjacje w tym zakresie są obecnie w końcowej fazie. Nie podają jednak szczegółów na ich temat.