Kraj

Sprite ze stewią debiutuje w Polsce

Coca-Cola twierdzi, że nowy produkt zawiera o 30 proc. mniej kalorii.

Coca-Cola wprowadza na polski rynek Sprite słodzony stewią. Produkt będzie zawierał o 30 proc. mniej kalorii. Polska jest kolejnym krajem, gdzie koncern decyduje się na zmianę składu tego produktu. Sprite o obniżonej zawartości cukru dostępny był do tej pory na rynkach: francuskim, irlandzkim, brytyjskim i belgijskim. 

Pierwszym rynkiem, na którym latem Coca-Cola zdecydowała się swój flagowy produkt – czyli Coca-Cola w wersji klasycznej – osłodzić stewią, była Argentyna (MMP24 z 24 lipca). Produkt ma również zmienioną etykietę na zielono-granatową. Na razie marketer nie informuje, czy zdecyduje się wprowadzić produkt również na polski rynek. Dotychczas w Polsce Coca-Cola miała jeden produkt słodzony stewią: Nestea, która zadebiutowała na rynku latem ubiegłego roku (MMP24 z 6 lipca 2012).

Coca-Cola przewiduje wsparcie marketingowe dla produktu Sprite słodzonego stewią – na pewno w miejscach sprzedaży. O szczegółach będzie informować dopiero za jakiś czas, na razie skupia się na rozwoju sieci dystrybucji. Beata Ptaszyńska-Jedynak, public affairs and communications manager Coca-Cola, poinformowała, że napój w większości sklepów w Polsce powinien być dostępny na przełomie listopada i grudnia.