Kraj

W ciągu roku Cyfrowy Polsat stracił 32 tys. abonentów

Przychody grupy w minionym kwartale jednak wzrosły - dzięki dodatkowym usługom i wynikom telewizji Polsat.

Cyfrowy Polsat, operator największej w kraju platformy satelitarnej i właściciel telewizji Polsat, w III kwartale br. miał 716 mln zł przychodów, o 10 proc. (71 mln zł) więcej niż w analogicznym okresie ub.r. EBITDA wyniosła 268 mln zł (wzrost o 10 mln zł r./r.), a zysk netto 176 mln zł (o 4 mln zł więcej).

Na koniec września CP dostarczał telewizję satelitarną 3,526 mln abonentom, co oznacza, że w ciągu roku ubyło mu 32 tys. abonentów. Nadrobił to jednak sprzedażą usług dodatkowych – z usługi multiroom na koniec września korzystało 622,7 tys. odbiorców (wzrost o 271 tys. r./r.), a z internetu korzystało 208,5 tys. klientów CP (wzrost o 91 tys.).

Pozytywnie na bilans wpłynęły także przychody reklamowe telewizji Polsat. W minionym kwartale wyniosły one 166 mln zł (w tym 9 mln zł uzyskane we wrześniu przez kanały TV4 i TV6 Polskich Mediów przejętych przez Polsat) i były o 5 mln zł (3,4 proc.) wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Jak szacuje Polsat, w III kw. br. rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu skurczył się o 1,9 proc. (z 685 do 672 mln zł).