Według przedstawicieli koncernu BMW i3 to pierwszy na świecie samochód segmentu premium zaprojektowany od podstaw z myślą o współpracy z elektrycznym układem napędowym. Prace badawcze nad jego skonstruowaniem rozpoczęto w 2007 roku.
Model BMW i3 to auto miejskie, którego nadwozie wykonane jest z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi. Elektryczny silnik (akumulator litowo-jonowy) umieszczony w tym modelu generuje moc 125 kW/170 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm.
Producent deklaruje, że w codziennych warunkach eksploatacji w pełni naładowane BMW i3 (poprzez konwencjonalne gniazdko prądu, moduł BMW i Wallbox lub w publicznej stacji ładowania) przejedzie od 130 do 160 kilometrów.
BMW i3 ma być dostępne w Polsce od 2014 roku – cena egzemplarza w wersji podstawowej ma wynieść około 140 tys. zł. Koncern nie informuje o wsparciu marketingowym tego modelu na naszym rynku.