Kraj

TV Republika na czwartej pozycji wśród stacji informacyjnych

Na podium znalazły się: TVN24, Polsat News i TVP Info.

TV Republika plasuje się na czwartym miejscu w rankingu stacji informacyjnych najlepiej oglądanych przez widzów cyfrowego UPC, wynika z danych Atmedia SpotLight. Stacja uzyskała 0,43-proc. udział w czasie oglądania wśród wszystkich widzów (4+) i 0,27-proc. oraz również czwartą lokatę wśród widzów w wieku 16-49 lat. Lepsze wyniki niż TV Republika osiągnęły w okresie objętym pomiarem (1-10 listopada) TVN24, Polsat News i TVP Info, a za Republiką plasują się TVN CNBC, Polsat Biznes, a także stacje religijne – TV Trwam czy Religia TV. Nowa stacja gromadzi podobną liczbę mężczyzn (46,5 proc. widzów) i kobiet (53,5 proc.), co odpowiada rozkładowi płci w całej populacji widzów cyfrowego UPC. Dla porównania – TV Trwam ma znacznie bardziej kobiecą publiczność (62,5 proc. widzów), a TVN CNBC i Polsat Biznes bardziej męską (po ponad 56 proc. mężczyzn wśród widzów). Zbliżony udział kobiet i mężczyzn odnotowują zaś TVN24 czy TVP Info. Struktura widzów Republiki także pod względem wieku jest zbliżona do TVN24. 26 proc. widzów kanału stanowią osoby w wieku 20-49 lat (w przypadku TVN24 – 30 proc. widzów, w przypadku TV Trwam – 25 proc.); 35 proc. widzów Republiki ma od 50 do 64 lat  (dla TVN24 – 33 proc.; TV Trwam – 27 proc.). Osoby powyżej 65. roku życia w przypadku TV Republiki stanowią 36 proc. widowni, a TVN24 – 31 proc., w TV Trwam to zaś aż 43 proc. wszystkich oglądających stację widzów. 

Badanie Atmedia SpotLight przeprowadzono na próbie 12 tys. widzów z 5 tys. gospodarstw, przez pierwszych 10 dni obecności w ofercie UPC.