Kraj

Grupa Ströer za pomocą badania Atlas ocenia skuteczność nośników

Wyniki laboratoryjnego badania percepcji kierowców.

Przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer badanie Atlas udowodniło wysoką skuteczność nośników 12×3 oraz 6×3. Wśród objętych nim najpopularniejszych formatów OOH, czyli: 12×3, 6×3, billboard, super scroll i citylight, to właśnie 36- i 18-metrowe tablice okazały się najbardziej efektywne.

Udowodniono, że są najczęściej zauważane, przyciągają wzrok kierowcy na najdłuższy czas (np. 12×3 na 166,2 milisekund vs. 17,0 milisekund w przypadku citylightów), podbijają spontaniczną i wspomaganą rozpoznawalność reklamy (odpowiednio 18 i 28 proc. dla formatu 12×3 oraz 17 i 28 proc. dla formatu 6×3), zaciekawienie marką, a także jej znajomość i wizerunek implicite. Formaty: 12×3 i 6×3 osiągnęły najwyższy poziom wskaźnika Ad Impact, czyli zbiorczego wyniku badanych parametrów.

Badanie Atlas trwało od lipca do października br. i objęło 1100 dorosłych posiadających prawo jazdy osób. Uczestników podzielono na 12 grup, które zetknęły się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Badanie zrealizował instytut badawczy Millward Brown, a jego rezultatem będzie stworzenie oprogramowania pozwalającego na optymalizację kampanii OOH.