Kraj

Kto kupi LOT?

Przewoźnik w trudnej sytuacji przewrotnie się reklamuje.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FsqK_DX22U9E%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Kilka dni temu Polskie Linie Lotnicze PLL LOT rozpoczęły teaserową akcję “Kto kupi LOT?”. Spekulacje na temat tego, kto rzeczywiście kupi LOT, trwają już od dłuższego czasu, nie tylko w naszym kraju. Ma to związek z planami prywatyzacji spółki. Zatem kiedy komunikat o prowokującej treści pojawił się w materiałach promocyjnych, wywołał w naturalny sposób spore zainteresowanie. W portalach lotniczych pojawiły się artykuły, a w portalach społecznościowych rozgorzały dyskusje na temat nowego właściciela
LOT-u. Dodatkowym elementem budującym wiarygodność komunikatu było zablokowanie tablicy oficjalnego profilu LOT Polish Airlines w Facebooku, który zazwyczaj aktualizowany jest codziennie. Teaser przez trzy dni był emitowany w prasie, radiu oraz internecie.

Kto kupi LOT?
Wyjaśnieniem jest hasło: “Ty! To właśnie Ty możesz kupić LOT!” W ten sposób przewoźnik reklamuje pulę 300 tys. biletów w obniżonych (nawet o połowę) cenach. Do europejskich miast bilety kosztują od 119 zł w obie strony. Do USA i Kanady od 1799 zł i od 1999 zł do Pekinu. Promocja obejmuje wszystkie trasy z Polski, potrwa do 28 listopada br. (terminy lotów do 13 kwietnia 2014 r.).

Reklamy emitowane są w prasie, radiu, internecie oraz kinach.

Za przygotowanie akcji odpowiada dział marketingu LOT-u we współpracy z agencją DDB. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann.

LOT boryka się z zadłużeniem. Już otrzymał od państwa 400 mln zł pożyczki, a druga transza przewiduje kolejne 380 mln zł. Kwestię pomocy publicznej dla przewoźnika bada Komisja Europejska.