Zagranica

WPP coraz bliżej zakupu sieci Grey

WPP Group zbliżyła się jeszcze bardziej do zakupu sieci Grey, nawiązując współpracę z bankiem inwestycyjnym Merrill Lynch, po tym jak...

WPP Group zbliżyła się jeszcze bardziej do zakupu sieci Grey, nawiązując współpracę z bankiem inwestycyjnym Merrill Lynch, po tym jak ze starań o przejęcie Grey wycofała się Publicis Groupe. Merrill Lynch przestudiuje dogłębnie stan posiadania sieci Grey Global, w której skład wchodzą m.in. agencja reklamowa Grey Worldwide, dom mediowy MediaCom i agencja public relations GCI Group. Po zanalizowaniu stanu posiadania Grey grupa WPP podejmie decyzję, czy warto starać się o przejęcie. Jeśli WPP zdecyduje się na tę inwestycję, Grey będzie już trzecią grupą reklamową, jaką WPP wchłonęła na przestrzeni ostatnich lat. Wcześniej grupa przejęła udziały w Young & Rubicam oraz CIA. Na rynku pojawiły się spekulacje, że jeśli Grey nie zostanie w całości przejęta przez WPP, jej stan może się pogorszyć i będzie wyprzedawana w częściach. Interes może nie dojść do skutku, jeśli zaoponuje Ed Meyer, 77-letni prezes Grey. Meyer ma 16 proc. udziałów w tej grupie reklamowej, ale co najważniejsze, ma 59 proc. akcji klasy B, które dają mu ostateczny głos. (“BrandRepublic”)