Kraj

Sagem zapowiada dalszą ekspansję na polskim rynku

Sagem Communication Poland Sp. z o.o., krajowy oddział francuskiego producenta telefonów komórkowych, zapowiada aktywniejszą politykę sprzedaży w celu powiększenia udziałów...

Sagem Communication Poland Sp. z o.o., krajowy oddział francuskiego producenta telefonów komórkowych, zapowiada aktywniejszą politykę sprzedaży w celu powiększenia udziałów rynkowych firmy. Grzegorz Gierejko, dyr. zarządzający Sagem Communication Poland, mówi: “Od początku roku wprowadziliśmy na rynek sześć modeli aparatów i już w marcu br. uzyskaliśmy 8-proc. udział ilościowy w rynku telefonów komórkowych [na podstawie danych GfK Polonia – red.] i chcemy go oczywiście sukcesywnie zwiększać. Do końca tego roku Sagem planuje powiększenie swojego portfolio o kolejnych 14 nowych modeli, jednak zobaczymy, ile z nich uda się wprowadzić na nasz rynek”. Swoje udziały rynkowe na polskim rynku Sagem zawdzięcza głównie dobrym wynikom sprzedaży swoich aparatów w ofertach pre-paid operatorów. Producent wprowadza obecnie nowy model Sagem myX5-2 (pozycjonowany w średnim segmencie cenowym jako produkt “value for money”), którego launch wspiera intensywana miesięczna kampania reklamowa. 30-sekundowe spoty emitowane są we wszyskiech ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Obecna kampania, podobnie jak poprzednia (modelu myX-6), zlecana była bezpośrednio przez francuską centralę Sagema poprzez dom mediowy ZenithOptimedia. Oryginalną kreację przygotowała jedna z francuskich agencji reklamowych z Publicis Groupe, spot reklamowy nie był adaptowany przez żadną z krajowych agencji. Reklama myX5-2 wyświetlana jest również na telebimie w centrum Warszawy, a plakaty reklamujące telefon zostały umieszczone w publicznych toaletach w pubach i modnych klubach – nośniki kupiono od firmy Polonia Indoor Advertising (realizację tych działań Sagem zlecił warszawskiej agencji Formica Procreo). Sprzedaż nowego aparatu mają również wspierać akcje w punktach sprzedaży operatorów sieci komórkowych oraz aktywne działania merchandisingowe. Według danych ujawnionych w kwietniu br. przez firmę Siemens (również na podstawie badań GfK Polonia) liderem na polskim rynku telefonow komórkowych w 2003 r. była Nokia (41 proc.), Siemens uzyskał 20 proc., Motorola – 13 proc., a Sony Ericsson – 8 proc. (MB)