Zagranica

Labour Party chce zakazu reklam rozgraniczających płeć

Brytyjska partia krytykuje marki, które kierują reklamy oddzielnie do chłopców i dziewczynek.

Brytyjska partia Labour MP wezwała detalistów do podjęcia działań w celu zakończenia reklam, które niepotrzebnie precyzują swój przekaz ze względu na płeć. Chodzi zwłaszcza o producentów zabawek.

Według programu Early Day Motion, zaproponowanego przez centrolewicową partię, reklamy kierowane oddzielnie do chłopców i dziewcząt ograniczają perspektywy w życiu tych drugich. Jak mówi należąca do partii Katy Clark, istnieje ryzyko, że preferencje i oczekiwania dzieci będą przekazywane według przestarzałych tradycji, które mogą mieć wpływ na ich przyszłe wybory edukacyjne i zawodowe. Partia zapowiedziała, że jeśli zdobędzie władzę w 2015 roku, wprowadzi zakaz reklam niezgodnych z ideologią gender w trakcie programów telewizyjnych.

(BrandRepublic)