Kraj

Radio WAWa planuje na jesień intensywną wizerunkową kampanię reklamową

Na jesień zaplanowana jest intensywna kampania reklamowa związana ze zmianą muzycznego wizerunku Radia WAWa. Obecnie prowadzony jest przegląd agencji reklamowych....

Na jesień zaplanowana jest intensywna kampania reklamowa związana ze zmianą muzycznego wizerunku Radia WAWa. Obecnie prowadzony jest przegląd agencji reklamowych. “Bierzemy pod uwagę trzy sieciowe agencje reklamowe. Agencja wybrana spośród nich przygotuje kreację, a dom mediowy z nią współpracujący zaplanuje media do kampanii” – powiedział Paweł Mączka, dyrektor sprzedaży w Agencji Reklamowej WAWa. Mączka nie ujawnił nazw zaproszonych agencji. Kampania będzie przebiegać w telewizji, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz na antenie stacji. Będzie to największa kampania reklamowa WAWy od 2001 r., kiedy stacja zmieniała format muzyczny. Wówczas strategię i kreację przygotowała agencja reklamowa Testardo. Na antenie Radia WAWa jest już emitowane nowe hasło promocyjne: “Najlepszy mix – superhity i najwięcej polskiej muzyki”, które zastąpiło poprzedni dżingiel i slogan reklamowy: “Najlepszy mix przebojów lat 80., 90. i współczesnych”. Wraz z wprowadzeniem nowego hasła zmianie ulega również baza muzyczna radia. Wzrośnie udział muzyki polskiej na antenie stacji. Obecnie sieć WAWa nadaje w 13 miastach Polski, ale w najbliższym czasie uruchomione zostaną także nadajniki we Wrocławiu, Katowicach i Płocku. W ostatnim czasie Radio WAWa odnotowuje wyraźny spadek udziałów w rynku słuchalności. Jak wynika z ostatniej fali badania Radio Track (kwiecień-czerwiec br.), udział WAWy w rynku słuchalności wynosił 0,6 proc. (grupa 15+), podczas gdy w analogicznym okresie 2003 r. – 1,3 proc. (Radio Track, SMG/KRC Millward Brown Co.). Wpływy reklamowe WAWy w pierwszym półroczu br. wyniosły 6,6 mln zł, a w takim samym okresie 2003 r. radio zarobiło 8,8 mln zł (Expert Monitor). (PR)