Kraj

Stroer nie będzie uczestniczył w projekcie wymiany stołecznych wiat

Stroer Polska ceduje na AMS prawa i obowiązki wynikające z kontraktu.

Przedstawiciele konsorcjum AMS-Stroer oraz miasta st. Warszawy podpisali umowę koncesji na budowę i utrzymanie wiat przystankowych w stolicy. Budowa nowych wiat rozpocznie się w 2014 r., a przedmiot koncesji będzie realizowany przez AMS samodzielnie.

Spółka Stroer Polska postanowiła wycofać się z operacyjnego zaangażowania w realizację projektu. Powodem decyzji jest fakt, iż ostateczne warunki realizacji koncesji nie spełniały na satysfakcjonującym poziomie oczekiwań Grupy Stroer. Tym samym, zgodnie z umową zawartą przez obie spółki, Stroer – formalnie pozostając w konsorcjum – zrezygnował z udziału w operacyjnej części przedsięwzięcia, cedując na AMS prawa i obowiązki wynikające z kontraktu.

Podpisanie umowy wieńczy ponadtrzyletni proces koncesyjny. 18 maja 2010 r. władze miasta st. Warszawy ogłosiły postępowanie w sprawie udzielenia koncesji na budowę i utrzymanie 1580 wiat na przystankach komunikacji miejskiej. Proces inwestycyjny potrwa trzy lata. Szacowany koszt budowy wiat, według kalkulacji koncesjodawcy, to ok. 80 mln zł.

Budowa nowych wiat rozpocznie się w przyszłym roku, w którym zostanie postawionych ok. 200 wiat.