M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TVN pokonał Polsat w grupie komercyjnej w 2013 r.

Joanna Dziwisińska | 7 stycznia 2014, 06:00

Stacja TVN miała najwyższe udziały w grupie 16-49 lat w ub.r. Rok wcześniej liderem był Polsat.

W rankingu oglądalności stacji telewizyjnych w 2013 r. liderem jest TVN, wynika z podsumowań NAM. Jego SHR w grupie 16-49 lat wyniósł 13,96 proc., a rok wcześniej – 14,75 proc. Tuż za TVN-em uplasował się Polsat z udziałami na poziomie 13,51 proc. (2012 r. – 15,71 proc.). TVP1 i TVP2 uzyskały w tym czasie odpowiednio 9,51 proc. i 8,91 proc. W rankingu grupy 4+ liderem jest TVP1 z SHR-em na poziomie 13,16 proc.

Według monitoringu systematycznie rośnie średni dzienny czas oglądania telewizji. W 2010 r. wyniósł 4 godz. 5 min 7 sek., a w 2013 r. – 4 godz. 7 min 20 sek.

Dane cennikowe głównych stacji pokazują wzrost przychodów. W 2013 r. TVN zarobił 3,9 mld zł, Polsat – 3,3 mld zł, TVP1 – 1,9 mld zł, a TVP2 – 1,6 mld zł. Największymi reklamodawcami telewizyjnymi minionego roku byli: Aflofarm (765,4 mln zł), Orange (609,7 mln zł), Unilever (580 mln zł).

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,