Kraj

Stacja MTV Polska zadowolona z widowni nowej ramówki, szef stacji odchodzi

Kierownictwo stacji muzycznej MTV Polska jest zadowolone z wyników oglądalności kanału po wprowadzeniu trzy miesiące temu nowej ramówki. Zdaniem przedstawicieli...

Kierownictwo stacji muzycznej MTV Polska jest zadowolone z wyników oglądalności kanału po wprowadzeniu trzy miesiące temu nowej ramówki. Zdaniem przedstawicieli stacji wzrost widowni jest rezultatem kontrowersyjnej kampanii reklamowej prowadzonej pod hasłem “MTV – to wszystko nasza wina”. Zdaniem kierownictwa stacji, które powołuje się na dane AGB Polska, w okresie od kwietnia do końca czerwca udało się niemal podwoić oglądalność stacji. Największą dynamikę wzrostu wykazywała grupa wiekowa 13-24 lata. MTV deklaruje, że oglądalność stacji w grupie 13-24 lata wzrosła o 84 proc. AMR – średnia oglądalność minutowa – wynosiła 23 tys. widzów. Najpopularniejsze programy polskiego MTV to: “Jackass”, “Dirty Sanchez”, “I Bet You Will”, “Nowożeńcy”, “MTV Wkurza”, “Wild Boyz” i “Happy Tree Friends”. Przez widzów doceniane są także produkcje polskie: “Polska lista”, “Przyjaciółki”, “MTV Total” czy “Weekend specjalny z Lepperem”. Jarosław Burdek, dyrektor programowy i muzyczny MTV Polska, deklaruje, że stacja będzie w najbliższym czasie rozwijać lokalną polską produkcję. Równocześnie potwierdziły się nasze informacje, że dyrektor generalny MTV Networks Polska Beata Pawłowska rozstaje się z firmą (o czym pisaliśmy w DS “MMP” 16 lipca). Stanie się to prawdopodobnie w październiku br. Niewykluczone, że razem z Pawłowską odejdzie kilka osób z kierownictwa polskiego MTV. Według AGB Polska w pierwszej połowie br. AMR – średnia oglądalność minutowa MTV Polska – wynosiła 13,3 tys. widzów, a SHR – udział w rynku widowni – 0,22 proc. Dla porównania konkurencyjną do niedawna Vivę (Viacom, właściciel MTV, zakupił w czerwcu Vivę) oglądało średnio w tym okresie 23,4 tys. widzów, a udziały wynosiły 0,38 proc. (wszystkie dane dla grupy 4+, AGB Polska). (PM)