Zagranica

Ofcom proponuje zaostrzenie przepisów dotyczących reklam alkoholu

Ofcom, brytyjska organizacja zajmująca się samoregulacją na rynku mediów elektronicznych, zamierza zaostrzyć przepisy dotyczące reklam alkoholu. Wśród nowych regulacji znalazł...

Ofcom, brytyjska organizacja zajmująca się samoregulacją na rynku mediów elektronicznych, zamierza zaostrzyć przepisy dotyczące reklam alkoholu. Wśród nowych regulacji znalazł się zakaz wykorzystywania scen, takich jakie ostatnio pojawiły się w reklamach rumu Bacardi, ukazujących młodych ludzi bawiących się podczas party. Ofcom wzywa do większej odpowiedzialności za treść i formę przekazów reklamowych, które nie mogą pokazywać beztroskiej młodzieży w związku z reklamą alkoholu. Przedstawiciele organizacji stanęli na stanowisku, że reklamy tego typu mogą zachęcać ją do zachowań nieodpowiedzialnych, pełnych agresji oraz niczym nieuzasadnionej brawury. Tim Suter, partner Ofcomu, zachęca do stworzenia w tym zakresie konsensusu pomiędzy stanowiskiem wyrażanym przez opinię publiczną i interesami producentów napojów alkoholowych. Konsultacje w tej sprawie mają zakończyć się przyjęciem przez Ofcom nowego zbioru przepisów we wrześniu br. (“BrandRepublic”)