Ofcom, brytyjska organizacja zajmująca się samoregulacją na rynku mediów elektronicznych, zamierza zaostrzyć przepisy dotyczące reklam alkoholu. Wśród nowych regulacji znalazł się zakaz wykorzystywania scen, takich jakie ostatnio pojawiły się w reklamach rumu Bacardi, ukazujących młodych ludzi bawiących się podczas party. Ofcom wzywa do większej odpowiedzialności za treść i formę przekazów reklamowych, które nie mogą pokazywać beztroskiej młodzieży w związku z reklamą alkoholu. Przedstawiciele organizacji stanęli na stanowisku, że reklamy tego typu mogą zachęcać ją do zachowań nieodpowiedzialnych, pełnych agresji oraz niczym nieuzasadnionej brawury. Tim Suter, partner Ofcomu, zachęca do stworzenia w tym zakresie konsensusu pomiędzy stanowiskiem wyrażanym przez opinię publiczną i interesami producentów napojów alkoholowych. Konsultacje w tej sprawie mają zakończyć się przyjęciem przez Ofcom nowego zbioru przepisów we wrześniu br. (“BrandRepublic”)