Kraj

Knorr, Coca-Cola i Milka markami najczęściej kupowanymi przez użytkowników Listonic

W 2013 r. największą popularnością cieszyły się produkty spożywcze - przede wszystkim warzywa i owoce, nabiał oraz przyprawy.

Listonic, twórca aplikacji ułatwiającej planowanie i robienie zakupów, z którą zetknęło się 16 proc. polskich internautów (za badaniem Eating habits, IRCenter), udostępnił agencji badawczej IRCenter dane o tym, co i kiedy na listach zakupów umieszczają jej użytkownicy.

W 2013 r. największą popularnością cieszyły się produkty spożywcze – przede wszystkim warzywa i owoce, nabiał oraz przyprawy. Wśród wiodących kategorii produktowych, które umieszczono na ponad 0,5 mln list zakupów, znalazła się również chemia gospodarcza. Pośród pięciu najpopularniejszych kategorii wyraźną sezonowość można było zaobserwować w segmentach produktów sypkich i przypraw, które w 2013 zyskiwały na zainteresowaniu w okresie Wielkanocy oraz w sierpniu (wzrost zainteresowania przyprawami orientalnymi). Co ciekawe, na początku wiosny oraz w wakacje na listach zakupów pojawiają się ubrania oraz soki i nektary.

Wśród najczęściej pojawiających się na listach zakupów marek dominuje sektor FMCG: Knorr, Coca-Cola, Milka,  Domestos, Pampers i Danio, oraz sieci handlowe, m.in. Tesco, Real, Biedronka i Lidl. – Od ponad dwóch lat w IRCenter dla naszych klientów analizujemy i przetwarzamy różne zbiory danych – mobilnych, lokalizacyjnych, dyskusji konsumenckich czy działań promocyjnych. Doskonale wiemy, iż ich praktyczne zastosowanie może wpływać na takie obszary jako optymalizacja marketing miksu, obsługa klienta czy działania z zakresu shopper marketingu – tłumaczy Marcin Krzosek z IRCenter.