Kraj

TVP przygotowuje kampanię reklamową wspierającą transmisję z igrzysk w Atenach

Biuro Reklamy TVP (BR TVP) zachęca mailingiem agencje mediowe do aktywności reklamowej wokół relacji z igrzysk olimpijskich w Atenach, które...

Biuro Reklamy TVP (BR TVP) zachęca mailingiem agencje mediowe do aktywności reklamowej wokół relacji z igrzysk olimpijskich w Atenach, które rozpoczynają się 13 sierpnia, a potrwają do 29 sierpnia br. Jednym z argumentów przemawiających za tym, że igrzyska mogą być dobrą okazją do przeprowadzenia akcji reklamowych i sponsoringowych, jest kampania reklamowa, dzięki której TVP zamierza przyciągnąć przed telewizory dodatkową widownię. “Liczymy, że skumulowana oglądalność TVP1 i TVP2 w sierpniu br. nie będzie niższa niż w ubiegłym roku, kiedy wynosiła ona w grupie 16-49 lat według TNS OBOP 43 proc.” – powiedział Kazimierz Piekarz, zastępca dyrektora BR TVP ds. marketingu. Kampania reklamowa rozpocznie się w sierpniu i będzie przebiegać we wszystkich ogólnopolskich stacjach radiowych, w prasie codziennej i tygodnikach oraz na antenach TVP (powyżej 1000 GRP). Kreację przygotowuje Biuro Promocji i Marketingu TVP we współpracy z BR TVP. Planowaniem mediów zajął się dom mediowy Optimedia Poland. Oprócz kampanii reklamowej przewidziano również konkurs interaktywny dla widzów TVP oraz stworzenie specjalnej strony internetowej poświęconej igrzyskom. BR TVP w mailingu do agencji mediowych podkreśla także, że Polacy chętnie podczas ostatniego wielkiego wydarzenia sportowego – mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2004 – oglądali telewizję poza domem. Zatem również w wypadku igrzysk olimpijskich można liczyć na widzów, którzy wyjechali na wakacje. Z badań przeprowadzonych przez instytut ARC Opinia i Rynek wynika, że poza domem podczas Euro 2004 telewizję oglądało 4,8 proc. osób w wieku 15-64 lata, czyli ponad 1,2 mln osób. (PR)