Zagranica

BAT ruszy z kampanią dla e-papierosów

Po 20 latach od momentu wyemitowania kampanii związanej z odpowiedzialnym paleniem papierosów marketer zapowiada stworzenie "nowoczesnego brandu".

British American Tobacco (BAT) ma w planach stworzenie nowoczesnej marki e-papierosów. W związku z tym wraca do telewizji z rozległymi działaniami reklamowymi. W tym roku mija 20 lat od momentu wyemitowania poprzedniej kampanii. Marketer podkreśla, że przy konstrukcji spotu starał się przewidzieć wszystkie zastrzeżenia, które ewentualnie mogą zgłosić konsumenci wobec reklamy. 

Reklamy wystartowały wczoraj i będą emitowane do 6 kwietnia. Za kreację spotu odpowiada agencja Iris Worldwide. Film podkreśla “doświadczenie przełomu”, a bohaterami są “vapers”, czyli e-palacze korzystający z produktów marki Vype. Mężczyzna i kobieta unoszą się nad ziemią w przestrzeni miasta w obłokach niby-dymu.

Dodatkowe działania zostaną podjęte w prasie i internecie. Marketer chce, żeby reklama dotarła do 70 proc. dorosłych palaczy, jej celem jest budowanie świadomości marki i zaprezentowanie Vype jako wiodącej marki w sektorze e-papierosów.

Zainteresowanie kategorią e-papierosów podniosło się zdecydowanie w ubiegłym roku – Imperial Tobacco wprowadzi na rynek własną markę e-papierosów w tym roku, a Skycig wyda w tym roku 20 mln dolarów na działania marketingowe dla swojej marki e-papierosów. Swoją markę pozycjonuje jako lifestyle’ową, w opozycji do pierwszego komunikatu związanego z przekonywaniem konsumenta, że e-papierosy są zdrowszą alternatywą dla palenia.

(Marketing Week)