Kraj

Dilerzy samochodowi aktywni w social mediach

Fanpage Toyota Radość ma najwięcej fanów, Auto Księżyno - najbardziej zaangażowanych.

Press-Service Monitoring Mediów wykonał analizę we współpracy z miesięcznikiem “Dealer” i agencją Get More Social, biorąc pod uwagę dane z 460 profili od 23 grudnia 2013 do 23 stycznia 2014. Z analizy wynika, że najliczniejszą grupę aktywizujących się w mediach społecznościowych dilerów ma Fiat, ale szczególne zainteresowanie potencjalnych klientów wzbudza strona “Toyota Radość” z 40 tys. fanów. Pod względem zaangażowania osób lubiących prowadzi jednak znacznie mniejszy profil – Auto Księżyno, należący do białostocko-warszawskiego dilera Mazdy. Auto Księżyno angażowało niemal 23 proc. fanów. W najpopularniejszym serwisie społecznościowym profile dilerów samochodowych mają łącznie ok. 300 tys. fanów i są coraz istotniejszym elementem promocyjnym w branży automotive. Średnio na markę przypada 12 takich fanpage’ów.

Aż 60 proc. z poddanych analizie profili zgromadziło liczbę polubień mniejszą niż 200. Duża część z nich jest także od dłuższego czasu nieaktywna. Zdaniem Press-Service to oznaka, że niektórzy dilerzy zniechęcili się do takiej formy promocji.

Badanie pokazuje również, że największym przeciętnym zaangażowaniem cieszyły się profile dilerów BMW, które osiągnęły średnią niemal 5 proc. Przeciętna liczba osób “mówiących o” profilu przekroczyła 1100. Żadna inna marka nie zbliżyła się do tego wyniku, choć drugie Mitsubishi także wyróżniało się na tle konkurencji (856). Druga pod kątem wzbudzanego zaangażowania okazała się marka Seat, a trzecia – Skoda.

Wśród marek wyróżniali się także dilerzy Renault, ponieważ to oni prezentowali relatywnie najwięcej różnorodnych treści, takich jak materiały wideo czy udostępnienia statusu tekstowego. W pozostałych przypadkach zdecydowanie dominowały zdjęcia.

Analiza treści pokazała, że jedynie 17 proc. profili dilerów osiągnęło próg pięciu wpisów tygodniowo. Przeciętna liczba postów wśród wszystkich to zaledwie 0,45 tygodniowo. Tymczasem eksperci opracowujący raport podkreślili, że klucz do sukcesu w social mediach stanowią systematyczność, zaangażowanie i pomysł.