Kraj

W tym roku Play spodziewa się niższego przyrostu bazy klientów niż w ub.r.

Dzięki platformie komunikacyjnej z gwiazdami spontaniczna znajomość reklam Playa wzrosła o 17 pkt proc. r./r.

Na konferencji podczas trwającego obecnie World Mobile Congress w Barcelonie Jorgen Bang-Jensen, prezes spółki P4, operatora sieci komórkowej Play, powiedział, że w bieżącym roku spodziewa się wzrostu bazy klientów poniżej dwóch milionów użytkowników. Na koniec ub.r. operator obsługiwał 10,73 mln klientów. W ciągu roku zwiększył ich bazę o 2,04 mln (na koniec 2012 r. obsługiwał 8,69 mln).

Jak już pisaliśmy w MMP24 24 lutego br., przychody telekomunikacyjnej spółki wyniosły w ub.r. 3,72 mld zł i były o 4 proc. wyższe niż w 2012 r. (3,44 mld zł), natomiast zysk EBITDA wzrósł o 26 proc., do 707 mln zł.

Play pokazał też wyniki spontanicznej znajomości swoich reklam, z których wynika, że prowadzona od roku platforma komunikacyjna z celebrytami (aktorzy, muzycy, sportowcy) przyniosła wzrost tej znajomości aż o 17 pkt proc. W 2008 r. ten wskaźnik wyniósł 41 proc., w 2009 r. – 46 proc., w 2010 r. – 47 proc., w 2011 r. – 49 proc., w 2012 r. – 53 proc., a w ub.r. podskoczył do 70 proc.

W minionym roku Play na swoje reklamy wydał 366 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media), czyli o 20 proc. więcej niż w 2012 r. (304 mln zł).