Zagranica

Wielka Brytania nie zakaże reklamowania "junk food" w pasmach dla dzieci

Ofcom, brytyjska firma regulująca rynek mediowy, zadecydowała o niewprowadzaniu całkowitego zakazu reklamowania produktów typu fast food w spotach skierowanych do...

Ofcom, brytyjska firma regulująca rynek mediowy, zadecydowała o niewprowadzaniu całkowitego zakazu reklamowania produktów typu fast food w spotach skierowanych do dzieci. Zdaniem Ofcomu badania pokazują, że reklamy takie mają minimalny wpływ na to, co dzieci jedzą, zdecydowanie większy ma postawa rodziców decydujących o posiłkach dzieci. Ponadto badania pokazują, że ponad 70 proc. dzieci ogląda telewizję w pasmach skierowanych do dorosłych, więc zakaz obejmujący dzieci i pasma dziecięce byłby i nieefektywny, i bezsensowny. Ofcom dodaje, że w krajach, w których taki zakaz obowiązuje, konsumpcja “junk food” przez dzieci i tak się nie zmniejszyła. (“BrandRepublic”)