Zagranica

ASA cenzuruje kampanię e-papierosów VIP

Zdaniem Advertising Standards Autohority reklama ma charakter zbyt lubieżny, żeby emitować ją w telewizji przed godz. 23.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F-9ch7KKn7yE%22%7D
ASA otrzymała w sumie 1156 skarg po emisji spotu reklamowego e-papierosów VIP. Zdaniem skarżących kampania ma charakter nieprzyzwoity, bo zawiera zbyt śmiałe aluzje seksualne.
W spocie główna bohaterka używa m.in. zwrotów “chcę go zobaczyć”, “chcę, byś go wyjął”, “chcę poczuć go w moich ustach”. Specyficzny dla filmów z kategorii dla dorosłych sposób kadrowania aktorki, ekspozycja ust na pierwszym planie, a także dwuznaczne sapnięcia i oddechy w tle zostały uznane przez komisję etyki za nieprzyzwoite.
Producent marki nie przyznaje się do winy i podkreśla, że dzięki płynnej współpracy z domem mediowym reklama został dobrze zaplanowana i nie zagraża np. dzieciom.

(Marketing Magazine)